سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 99/8/6 | 12:19 عصر | نویسنده : راوندی

موارد عدم پرداخت حق آب مصرفی مهمان موقت ( صــ20 )

دیگر از مواردی که پرداخت آب بهای مهمان حذف میشود  صرفه جویی در مصرف آب است که منجر به حذف هزینه های آب بهای مهمان می شود .  به این ترتیب که ساکنین با تعبیه ظروفی مانند سطل در دستشویی و توالت فرنگی که احیانا در حمام قرار دارد آبهای دورریز را در آنها ذخیره نموده و بجای سیفون استفاده کنند . برای اجرای بهتر این طرح میتوان ظرف مناسبی در روشویی قرار داد و آبی را که در حین شستن دست و صورت ، مسواک ، وضو گرفتن ( آب وضو با ذخیره جداگانه برای گیاهان آپارتمانی و احیانا باغچه حیاط همچنین خیساندن لباس مناسب است ) در آن جمع میشود بتدریج داخل سطلها ریخت تا آب در آنجا ذخیره شود . در صورتی هم که آبهای ذخیره زیاد شد با سرازیر کردن آن میتوان به باز نمودن لوله های فاضلاب کمک کرد . اینکار برای واحدها و منازلی که در دستشویی بجای سیفون یک خروجی آب با سر شیر گاز قرار داده اند الزامیست که آب با قدری فشار خارج شود .

در ادامه صرفه جویی میتوان برای وضو و آب کشی ظروف شیر آب را کم باز کرد  با شستن لباسهای زیر با دست ، آب مصرفی آنرا در تشت و سطلها ذخیره نمود . قرار دادن یک تشت زیر شیر آب حمام و استفاده از یک چهار پایه برای به ارتفاع مناسب درآوردن آن و یک چهار پایه مناسب برای نشستن نه تنها موجبات سهولت در صرفه جویی را فراهم مینماید بلکه با احساس اینکه روزی چند سطل آب آشامیدنی به ذخیره آبی کشورمان کمک کرده ایم موجبات سلامت روح و روان خود را فراهم میکنیم چه اهمیت دارد آبی که بجای سیفون استفاده میشود کثیف و کف آلود باشد فقط باید در نحوه اجرا و سرازیر کردن آن در توالت فرنگی مهارت آموخت که با کمی دقت کسب میگردد .

دیگر از موارد صرفه جویی در آب اینست که ظروف بزرگ مانند قابلمه و کتری را زیر ظرفهای کوچک قرار دهیم تا هنگام آب کشی ظروف کوچک ، آب بجا مانده در ظروف بزرگ را داخل سطلها بریزیم .

یکی دیگر از نکات مهم صرفه جویی در آب استفاده از آفتابه است که هم با باز ماندن بی مورد آب از هدر رفتن آن جلوگیری میشود و هم اگر همیشه پر باشد هنگام قطع شدن آب کارساز است .

آب جوشیده سرد شده کتری را میتوان در ظروف نوشابه برای اتوی بخار و رادیات خودرو ذخیره کرد و به همین ترتیب هم اضافه آنرا در کنار دستشویی قرار داد تا هنگام ضرورت ذخیره باشد .




  • مطالب علمی
  • فروش بک لینک انبوه