سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 99/8/6 | 12:17 عصر | نویسنده : راوندی

موارد منع پرداخت حق شارژ مهمان موقت ( صــ19 )

هنگامی که صاحبخانه دست به صرفه جوییهای مفید در مصرف برق  یا آب بزند نیازی به پرداخت حق مهمان موقت نیست و این مورد چون یک مسعله شخصیست و تعهدیست بین بنده و پروردگارش لذا شخص دیگری نمیتواند در مورد پرداختیهای مهمان موقت همسایه دخالت کند .

همانطور که میدانیم در مجتمع های مسکونی کنتور برق دارای دو وضعیت می باشد که هر دو را با توجه به مصرف مهمان بررسی میکنیم  .

در مجتمعهایی که کنتور برق مشترک دارند و معمولا اینگونه ساختمانها قدیمی و سه واحدی هم هستند اشخاص اگر در واحد خود هم در مصرف برق صرفه جویی کنند میتوانند هزینه های مصرف برق مهمان را حذف کنند . اما نحوه صرفه جویی در مصرف بکار گیری لوازم و لامپ کم مصرف و استفاده مشترک از لوازم برقی مانند تماشای گروهی تلویزیون ، با حجم بالا از لباسشویی و ظرفشویی استفاده کردن ، درب یخچال را بی مورد باز نکردن با هم از آسانسور و لوازم دیگر استفاده کردن و عدم استفاده از اتو و جارو برقی و لوازم پر مصرف توام با خاموش کردن لامپ اضافه در ساعات اوج مصرف است .

در مورد کنتور برق مشترک بیرون از واحدها ، برنامه ریزی با هم از آپارتمان خارج شدن و چند نفری از آسانسور استفاده کردن . اینگونه موارد و رعایت نکات از این قبیل اگر واقعا رعایت شود دیگر لزومی به پرداخت هزینه های مصرفی مهمان موقت نیست .

بهر حال چون نمی توان هزینه ی مهمان را بصورت دقیق در مورد کنتورهای مشترک محاسبه نمود و ممکن است صرفه جویی در یک مورد باندازه مصرف مهمانان در همان قسمت  نباشد  لذا می توان صرفه جویی در ضمینه های مختلف برق و گاز و آب را به حساب یکدیگر گذاشت و نکته مهم صرفه جویی در ضمینه های مختلف را در این جمله که در مورد آب است و میتوان به حساب موارد دیگر هم گذاشت این است که  :  صرفه جویی در مصرف آب صرفاً خودداری از اصراف نیست ، بلکه بکار بردن روشهای صحیح مصرف  و استفاده حداکثری از این اکسیر حیاتیست .  که نکات مهم  و نحوه صحیح صرفه جویی در مصرف آب در بخش مخصوص آن ( ص 20 ) حتی المقدور توضیح داده شده است .   اما چنانچه هزینه های مهمان کمی بیش از مصرف پرداخت شود کسی مدیون همسایه نخواهد بود .




  • مطالب علمی
  • فروش بک لینک انبوه