سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 99/8/6 | 12:16 عصر | نویسنده : راوندی

 حق پرداخت شارژ مصرفی مهمان موقت ( صــ18 )

در مجتمعهای با کنتور برق جدا یا مشترک به هر مهمان با هر ورود و خروج باندازه یک روز شارژ تعلق میگیرد حال اگر این ورود و خروج چند نفری و همزمان هم باشد همان یک نفر را باید محاسبه کرد . چنانچه بین ورود و خروج مهمان چند روز هم فاصله باشد و فقط یکبار انجام شود باز هم همان یک روز محاسبه میگردد .  ورود دستجمعی و خروج پراکنده  برای یکبار هیچ اما برای دفعات بعد باندازه نصف یک روز لازم به پرداخت است هزینه برق و نگه داری آسانسور طبق تعرفه ها پرداخت شده و در صورت عدم استفاده مهمان از آسانسور هزینه آن کسر میشود . در مجتمعی  با کنتور برق مشترک محاسبه مصرف برق مهمان در واحد با میزبان است که آیا دخالتی در ازدیاد مصرف برق دارد یا ندارد .

حق پرداخت آب مصرفی مهمان موقت

در مجتمعهایی با کنتور مشترک آب به مهمانان تا سه نفر که یک وعده بمانند وجهی تعلق نمیگیرد و اگر دو وعده بمانند به تعداد کامل و نصف یک روز و اگر شب بمانند یک شبانه روز کامل را میزبان باید پرداخت نماید . سه مهمان یک وعده در برج هزینه ای ندارند  اما اگر همان مهمانان به دفعات آمدند تعداد دفعات آمدنشان محاسبه میگردد به این معنا که اگر یک مهمان دو وعده در طول برج با فاصله چند روز آمد همان نصف یک روز آب باید پرداخت شود. چنانچه مهمان در مدت اقامت خود از حمام استفاده کند  میزبان باید باندازه سه شبانه روز مصرف آب را به صندوق واریز کند  و این وجه غیر از وجوه متداول میباشد . شستن لباس مهمان مطابق یک شبانه روز هزینه دارد .

اما در مجتمع هایی با کنتور آب مجزا  واحدی که مصرف آب خارج از واحدها  روی کنتور او  محاسبه می شود باید دقت داشته باشد که هزینه های آبی را که مهمانان در آپارتمانش مصرف میکنند را از همسایگان مطالبه نکند و وجوه دریافتی مربوط به محاسبه زمانی باشد که در زمان ما بین دو قبض با عدم وجود مهمان آب مصرف نموده است .

ساکن آپارتمان با صلاحدید خودش یا اعضای خانواده یا مشورت با مدیر  موظف است هزینه مهمان را در صورت عدم رعایت موارد صرفه جویی همراه با مصارف خودشان به حساب ساختمان واریز نماید و در این میان مدیر و سایر همسایگان جز برای مشورت ، حق هیچگونه دخالتی ندارند .




  • مطالب علمی
  • فروش بک لینک انبوه