سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 99/8/6 | 12:14 عصر | نویسنده : راوندی

 مقدمه ( قوانین توافق و عدم توافق پرداخت حق مهمان موقت ) ( صــ17 )

مسعله مهمان یکی از مهمترین و پیچیده ترین مواردی هست که در مورد کنتورهای مشترک همگان ملزم به رعایت آن میباشند اما چنانچه در یک مجموعه ای تمامی ساکنین بر اساس توافقی که به شخص مورد اعتمادی بصورت خصوصی ابراز میدارند موافق این باشند که حرمت همسایه عزیز است و مهمان هم هر چند مهمان همسایه باشد حبیب خداست و مصارف آنها هیچ اشکالی ندارد بنابراین مهمان از لیست هزینه ها سلب گردیده و نیازی برای محاسبه هزینه هایی که مصرف میکنند نیست . اما این مورد قانون همیشگی نیست و آغاز هر سال باید از ساکنین مجدداً سوال شود . لذا هر کس پس از تصمیم گیری ساکن مجتمع شود باید با هر تصمیمی که اتخاذ شده تا پایان سال مدارا کند .

در اجرای قانون مهمان باید بخاطر داشت که رعایت موارد آن بر عهده مالک ملک و یا کسیست که در واحد سکونت دارد لذا هیچکس حتی مدیر ساختمان حق درخواست وجهی را از شخص ساکن ندارد و فقط این ساکن واحد است که باید با حساب و پرداخت مصارف مهمان رعایت موارد شرعی را نموده و چنانچه در رعایت موارد آن کوتاهی نماید انجام فعل حرام را پذیرفته است .

لغو نمودن قوانین مهمان بر اساس توافق بین اهالی ساکن در مجموعه میباشد و اگر همه موافق باشند ، قوانین مهمان بطور کل لغو میگردد . اما اگر سرپرست یک واحد بر اجرای آن حکم کند کلیه واحدهای دیگر ملزم به رعایت آن میباشند اما به هر حال پرسش این مسعله در آغاز سال الزامیست

اما موافقت با اجرای قانون مهمان از طرف هر کدام از ساکنین بهتر است بصورت خفا انجام پذیرد و این مورد بدرخواست شخص موافق ، لازم است بین ایشان و فرد مورد اطمینان محفوظ بماند بهمین مناسبت هر کس میتواند با اعلام کند یکی از همسایگان خواستار اجرای قانون مهمان است .    بطور کلی همه باید آگاه باشند که پرداخت هزینه های مهمان همسایه حکم بهترین صدقه را دارد .

( مهم ) چه قانون مهمان موقت اجرا شود و چه اجرا نشود پرداخت حق مهمان دائمی الزامیست و در هر واحدی مهمان بیش از سه روز بماند مهمان دائمی محسوب و باید حساب شود .               پرداخت هزینه های مهمان بطور معمول در شبانه روز از دویست تا دوهزار تومان بر اساس استفاده از تعداد کنتورهای شخصی و یا کنتور مشترک ، طبق نظر مدیر ساختمان قابل محاسبه میباشد .




  • مطالب علمی
  • فروش بک لینک انبوه