سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 93/5/9 | 7:12 صبح | نویسنده : راوندی

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;} @font-face {font-family:"2 Homa"; panose-1:0 0 4 0 0 0 0 0 0 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; text-align:right; line-height:115%; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";} .MsoChpDefault { font-family:"Calibri","sans-serif";} .MsoPapDefault { margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page WordSection1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:36.0pt 36.0pt 36.0pt 36.0pt; border:double windowtext 4.5pt; padding:24.0pt 24.0pt 24.0pt 24.0pt;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

نکته کلیدی و مهمی را که شهروندان محترم هنگام اجرای طرح ( نجات آب ) باید مد نظر قرار دهند این است که هنگامی که ظرف ذخیره اول را در محل مناسبی تخلیه کردند بلافاصله در محل خود و زیر شیر آب قرار دهند تا عدم وجود آن بعلت کمبود زمان برای آوردنش موجب هدر رفتن آب برای استفاده های مجدد نشود .

 مهم : باید دقت کنیم هنگامی که با سطل ، آب را بصورت دستی به دیواره توالت فرنگی سرازیر میکنیم دقت شود تا آب به دیواره پیشین یا کناری توالت فرنگی ریخته شود و بهیچوجه مستقیم داخل حوضچه نریزیم که این امر موجب ترشح فاضلاب به بیرون میشود . اما در مورد توالت های ایرانی کافیست آب سطل را به سطح صاف  کاسه توالت سرازیر کنیم . در این میان باید توجه داشت آبی که در فلاش تانک توالت فرنگی ذخیره میکنیم جهت استفاده کودکان یا مهمان است بنابراین لازم است شیر ورودی آب آنرا ببندیم .

در بعضی مناطق مشاهده شده که در پشت توالتهای ایرانی بجای سیفون ، لوله ضخیمی تعبیه کرده اند که یک شیر گاز هم جریان آب را قطع و وصل میکند که این مورد هیچگونه کاربردی نداشته و بجز اسراف در آب ، کار دیگری انجام نمیدهد . سیفون دستشویی هنگامی کاربرد لازم را دارد که آب با حجمی قابل قبول و با فشار به کاسه توالت سرازیر شود و چه بسا بنا بر طراحی نامناسب برخی دستگاه ها با یکبار استفاده از سیفون دستشویی نتیجه مطلوب حاصل نشده و اجباراً سعی میکنیم یکبار دیگر هم از آن استفاده کنیم .

استفاده از آفتابه به صرفه جویی در آب کمک بسیاری میکند و گذشته از ظرف ذخیره ، در توالتهایی که در فضای باز هستند با استفاده از انرژی خورشید آب آن گرم هم میشود . برای توالتهایی از این قبیل که معمولاً سیفون هم ندارند بهتر است از یک سطل و ذخیره آب روشویی آن بعنوان سیفون بصورت دستی استفاده کرد .

همیشه قبل از استفاده از توالت لازم است محل ریزش مدفوع را با مقدار کمی آب خیس کنیم زیرا این عمل از چسبندگی جلوگیری کرده و هر چه سریعتر با ریزش مقدار کمی از آب پاک میگردد .

اگر در منزل از آبگرمکن اتوماتیک استفاده میکنید باید در نظر داشته باشید که در بعضی موارد که شیر آب گرم را باز میکنیم آبگرمکن روشن میشود و بسته به درجه ای که آنرا تنظیم کرده ایم آنقدر گاز خواهد سوخت تا آب به دمای مناسب رسیده و خاموش شود که انجام این عمل هنگامی که قصد استفاده از مقدار کمی آب را داریم بهیچوجه صلاح  نیست و در این صورت لازم است که از شیر آب سرد استفاده کنیم زیرا همه میدانیم که با باز کردن شیر آب گرم بلافاصله آب گرم از شیر خارج نخواهد شد و باید آب سرد شده داخل لوله ها که بستگی به فاصله آبگرمکن از شیر دارد ، خارج شود .

هیچگاه دمای آبگرمکن را بیش از حد بالا نبرید زیرا  گذشته از اسراف در مصرف گاز ، تنوره آبگرمکن بسیار زود زنگ زده ، فرسوده و سوراخ میشود و در ضمن گذشته از تبخیر آب واشرهای شیر آب گرم هم زود فرسوده شده و موجب چکه کردن شیرهای آب گرم میشود .




  • مطالب علمی
  • فروش بک لینک انبوه