شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

تسبیح دیجیتال
+ بنام خداوند بخشنده مهربان تفاوت افکار کافراني که در هزار و چهارصد سال قبل زندگي ميکردند با کساني که امروزه خدا را قبول ندارند بسيار فرق دارد . آنها وحشي و جنگ طلب ، اينها آرام و صلح طلب و همانطور که شنيديم با انسانيتي کامل . به اين لحاظ زمانه ايجاب ميکند اسلام و قرآن با زمان تطبيق داده شود تا منطق آن در تمام موارد بر افکار مردم دنيا برتري يابد . چگونه ميتوان اين امر را محقق کرد ؟
سلام عليکم ، ملاحظات شما جاي حرف داره ، بعلاوه افکار فرقي نکرده ، کافرکافره و قديم جديد نداره ،
{a h=andishe}خانه ي خانواده{/a} عليک السلام . اما بنده از بعضي از بزرگان شنيدم که وقتي به کشورهاي خارج سفر کرده بودند بيان کرده بودند که اسلام و رفتار اسلام گونه را که همان روش و منش انسانيست در آنجا ديده بودند . خوب يادم نيست که شهيد دکتر مصطفي چمران اين موضوع را بيان کرده بودند يا شهيد دکتر علي شريعتي ...
بهر حال ما در فاميل خودمان هم داريم که اينجا هراس دارد از پشت رل نشستن اما آنجا با خيال راحت رانندگي ميکند . البته بنده انتظار دارم خودتان اين مطالب را بدانيد و بجاي توضيح واضحات به اصل مطلب بپردازيم و اگر بخواهيد باز هم بنحوي گفتگو کنيد که مرتب بايد از اول توضيح داد پيشنهاد ميکنم بحث را رها کنيد .
شما مگر نمي‌دانيد که در کشورهاي غربي چقدر دروغ گفتن برايشان مهم است و بارها شنيده ايم که آنها حتي با کسي که در فاميل ديگران کسي باشد که اهل دروغ باشد با آن فاميل وصلت نمي‌کنند
در بحث قبل هم در موضوع اختيار بنده بوضوح عرض کردم که اعمال خير و شر انسانها در آينده براي هيچ کسي معلوم نيست اما شما بحثي را پيش کشيديد که بطور کلي موضوع از ميان رفت
البته بايد خدمتتان عرض کنم که مقصود بنده از طرح اينگونه مطالب آنست که بعد از مطالعات و تجربياتي که در زندگي داريم بياييم و با افکار خودمان اينگونه مباحث را کندوکاو کنيم . در حقيقت به موضوعات جديد بپردازيم . چه فايده جز افسردگي دارد که من شعري از کتابي بنويسم و دوستان بيايند بنويسند عالي و گلي تقديم کنند . بسيار از کساني که از اين محيط رفتند علتش همين نوع افسردگي ها بود .
مطلب شما قابل تامل و تفکر است و با بحثهاي ابتر و کوتاه به نتيجه نميرسد
اتفاقا بنده با نظر برادر راوندي موافقم ، البته مانعي ندارد که مثلا شعري هم نوشته شود و ...
برادر راوندي عزيز ، اينکه گفته مي شود غرب چنين چنان است ، حرفه ! مثلا در مهد رنسانس ، فرانسه رو ميگم ، مثلا جليقه زرد ها چه مي گويند ؟ نميگن سرمايه داري نمي خوان ؟ يا مثلا در نيويورک ، در چند قدمي مجسمه ي آزادي آيا محله اي بنام محله ي هارلم نيست ؟ حالا بمونه مستعمرات ابرقدرت ها و جنگهايي که تو دنيا راه انداختن !
البته شايد مقصود شما حکومت ها نباشه ، يعني مراد مردم اونجا هاست ، ولي اينم زياد اونطور که تعريف ميشه نيست ، مثل بستن مغازه و کسب کار در وقط نماز در مثلا عربستانه ، چرا که نماز بدون امامت نداريم ! و نماز که قبول نشه بقول پيامبر صل الله عليه وآله سلم : ماسوا هم هيچه
برادر غرب زده يعني چي !؟ البته اين حرفام به اين معني نيست که در اين ( ج.ا) از نماز خبريه ! و از دين و اسلام خبريه !
بله ، درسته در اين ( ج.ا) مثل غرب شرق نيست ، از اين دنيا مانده و از آن دنيا هم مانده است ، چراکه کفر و کافر از اسلام و مسلمان اين ( ج.ا) بهتره ! البته منظورم حکومت اي ( ج.ا) ست و مردم اين ( ج.ا) ! نه مردم مسلمان ايران
مردم مسلمان و منجمله در ايران فرق داره با مردم اين ( ج.ا) ! مثلا دولت مردمي که گفته ميشه ، مردم ايران نيست ! مردم اين ( ج.ا) س ! نه مردم مسلمان و حتي کافر ايران ! حالا شيعه که بمونه ! بعبارت ديگه مردم مومن ! يعني معتقد به امامت ، حتي امامت حضرت ابراهيم عليه السلام !
اينکه عارض ملاحظات شما شدم ، اولش شهادت ، يعني شاهد خدا ! بعد رسولش و بعدشم حجتش بودم ، که در « افکار» شرق و غرب خبري ازش نيست ، در اين ( ج.ا) هم حرفشه و اونم بقولي « ابتر» چراکه لازمه اش بقول آقا عالم آل محمد عليه السلام : شاهد خود ، من يا «انا» ست
پيامبر صل الله عليه و آله و سلم فرموده ، بدون بسم الله ... ، و الحمدلله ... ، الرحمن الرحيم ، ابتره
ببخشيد ! اذان به افق ما ، تبريز بود و رفتم ...
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} ضمن تشکر لازم است خدمتتان عرض کنم که خيلي هم لازم نيست که وارد حواشي شد فقط کليات مطلب بيان شود کافيست . شايد چراغ راه افکار آيندگان شود .
{a h=andishe}خانه ي خانواده{/a} بله شعر يا متن يا هر اثر هنري ديگر اگر از خودشان باشد که باعث فخر و مباهات همه است .
{a h=andishe}خانه ي خانواده{/a} عهد رنسانس و جليقه زردها را کاري نداريم . در مورد مردمان همين زمان و ده بيست سال قبل گفتگو ميکنيم . در ضمن اکثريت ، مورد نظر ما هست و در مورد اقليت مفسد صحبت نمي‌کنيم . اي کاش بجاي اين مطالب يک راهکار ارائه مي‌کرديد .
{a h=ravandi}‍‍‍‍ راوندي {/a} عرض شد ، شناخت خؤد
جناب راوندي عرض سلام وادب،يکي از راه هاش استفاده ازرسانه هاي جمعي است وتبليغ اسلام اصيل واقعي،اما عمل مامسلمان ها هم شرط هست،جهانيان اسلام را درنحوه رفتار مسلمين مي بينند ومي شناسند.
اون جمله هم گويا ازسيد جمال باشد که گفته درکشورهاي اسلامي مسلمان ديدم ومسلماني نه ودرفرنگ مسلمان نديم ومسلماني ديدم
عيد خدمت استاد #تبريزي بزرگوار بوديم،ايشان که تازه ازسفربرگشته بودن درمورد آلمان پرسيدم،استاد گفتند: نظم عجيبي تو کارهاشون دارند،ورمزعمده موفقيت آنان درگرو همين نظم فردي واجتماعي است،....به عنوان مثال مي گفت : قرارملاقاتي که با بعضي ازاساتيد دانشگاه آنجا داشتيم دقيقا سروقت حاضر مي شدند، .....همين نظم،حضرت علي ع دم شهادت سفارش مي کنند ونظم امرکم، ولي خوب کونظم،کو جامعه نظامند؟
{a h=andishe}خانه ي خانواده{/a} شناخت خود مهم است اما تطبيق دادن اسلام با زمان مطلب ديگريست غير از اين هم بنا بر اين نيست که از ضعف‌هاي ديگران در جهت رفع اين موضوع استفاده کنيم . فقط پيشنهاد براي راه حل کارساز است . حقيقتش را بخواهيد مسئولين رده بالاي نظام کامنت هاي ما را مورد بررسي قرار ميدهند و شايد که از نظراتمان استفاده کنند .
{a h=mohsin1400}محسن وکيل پايه يک{/a} درود بر شما محسن آقاي عزيز . رسانه ها مدتهاست که با تبليغاتهاي مختلف اعصاب مردم را خراب کرده اند با نوجوانان هم که در اين مورد گفتگو ميکنم حسابي شاکي هستند . يادم هست اوايل انقلاب يک برنامه يکي دو ساعت بر عليه تبليغات از تلويزيون پخش شد که اگر اکنون آنرا ببينيم تازه متوجه مي‌شويم چه بلايي بر سر افکار مردم آوردند .
ما کاري نداريم که از مدتها قبل بابت پخش برنامه هاي تلويزيوني روي قبض برق وجهي بابت آبونمان صدا و سيما دريافت ميکردند که اکنون بواسطه آمدن پيامک ديگر کسي به آن توجهي ندارد اما غير از اين ، آن کساني که بايد توسط آن مورد هدايت قرار گيرند تلويزيون خودمان را نگاه نمي‌کنند هر چند آبونمان آنرا پرداخت ميکنند حالا کاري هم نداريم چه برنامه اي توي اين زمان ميتواند تاثير گذار باشد
{a h=mohsin1400}محسن وکيل پايه يک{/a} بله و ممنون از يادآوري شما که در اين مورد سيد جمال اسد آبادي مطلبي فرموده بودند اما بنظرم از شخصيت ديگري هم که نقل قول ميکرد شنيده بودم . مردم ما بعد از انقلاب خيلي براي در راه درست قرار گرفتن آماده بودند اما متاسفانه جرياناتي اتفاق افتاد که رشته کار از دست کساني هم که ميخواستند کاري صورت دهند در رفت .
{a h=mohsin1400}محسن وکيل پايه يک{/a} چشم شما روشن و رسيدن استادتان بخير سلام بنده را هم خدمتشان برسانيد . بله البته که نظم از اصول اوليه زندگي سالم است و همين اولين برنامه اي را که بايد در زندگاني مسلمانان اتفاق افتاده باشد انسانهاي اديان ديگر و حتي بي دينان بهتر درک کرده اند و از آن بهره ميبرند . در هر حال ما چون به خداوند اعتقاد راسخ داريم هر بلايي هم بر سرمان بياورند اميد را از دست نمي‌دهيم .
{a h=ravandi}‍‍‍‍ راوندي {/a} اينکه عرض شد شناخت و اولم شناخت خود ، خب برا اينه که مقدمه ي شناخت جامعه ، خانواده ، جماعت و جمعه و حجه ، که با مدنيت غربي فرق داره ، ولو اينکه توش آدماي منظم و غيره هم باشه ، معرفي اسلام و جامعه ي اسلامي و بعدشم شيعي بعد تعريفي از خود يا منه
در شناختم که آقا عالم. آل محمد عليه السلام ، در خطبه توحيديه فرموده : اصل حتي عبوديته
خلاصه عرضم اين شد که ما اول بحث شناخت و اولشم شناخت خودمون داريم ، بعد بحث مابعدشو
بحث شما ، منجمله در بحث احتيارم ، اصولي ، يعني مبنايي نبود که کشيد به اون که فرموده ايد
ما. ميگيم : اللهم عرفني (به من) نفسک ، ف ...ضللت عن ديني . خب من يعني کي ؟ بقولي ذات نايافته ... چطوري يکي ديگه رو يافته ؟ کي يافته !؟ من ؟
من عضو دارم ، چشم ، گوش و.ديگر اعضاي حسي دارم ، حواس دارم ، خب ديگه ؟ شما همون ابتدا رفتين سراغ «افکار» و اونم افکار ديگران و خودشم کافرشون ! در حاليکه فکر خود چي ؟ تازه نظم ترتيب داشته چي !؟ ک فکر بعد ذکره يا قبلش ؟
در همين بحث کافران هم ، خب کفر در مقابل اسلامه يا ايمان ؟ کيه که در مقاله هيچي تسليم نيست !؟ آقا باب دانش ، امام علي عليه السلام فرموده : الاسلام هو التسليم ، و التسليم .... ، خب کافر مشکل در اقرار داره ، نه تسليم
مشکل اينه. که نه تنها در غرب و گويا متمدن ! بلکه در شرق و بقولي غربشم ! يعني اي (ج.ا) هم بجاي باب دانش ، رفته شده سراغ غررب و گويا دانشمند ! مثلا برادرمون فرمودند : در آلمان نظمه ، خب بسم الله ، از نظم و ترتيب درک يا دريافشوون چه خبر ؟ ما شکر خدا از امام علي عليه السلام داريم : الحواس ائمة الاعضاء ، القلوب ائمة الحواس ، ... ، بعد الافکار بقول شما
مخلص کلام بحث رو مبنايي مطرح بفرماييد. متشکرم
{a h=andishe}خانه ي خانواده{/a} ضمن تشکر از مطالبي که درج فرموديد در آنجا و بحث اختيار که تقريبا تمامي اين موضوعات بنحوي هم با هم مرتبط است ميخواهم با توجه به مطالعاتي که داريد و تجربيات شخصي خودتان بفرماييد که آيا خداوند از رفتارهاي ما که همان اعمال نيک يا بد ، يا زشت و زيبا ، يا بهتر بگويم صواب و گناه که در آينده انجام خواهيم داد اطلاع دارند يا خير ؟
بنده نظر خود را در آن فيد مطرح نمودم . شما هم نخست بفرماييد که جوابتان مثبت است يا منفي و يا اينکه اطلاعي داريد يا خير ؟ لطفا به بررسي کلمات نپردازيد . خودم با سرچ که موفق نشدم حالا دارم در معاني دنبال مطلبي صريح در اين باب ميگردم . اين موضوع چون بدون مقدمه در اين فيد گفته شد شايد براي ساير کاربران ابهام انگيز باشد لذا از علاقه مندان خواهش ميکنم مقدمه اين بحث را در نماز منظوم مطالعه بفرمايند
در حقيقت مقصود از اين پرسش آنست که پروردگار از بهشت و جهنم رفتن ما از بدو تولد يا حتي پيش از آن اطلاع دارند يا خير ؟ اين در باب بحث اختيار است که مربوط به آن فيد ياد شده مي‌باشد .
اما بحث اين فيد تطبيق دادن اسلام با زمان بود که پس از نتيجه گيري تقريبي در بحث اختيار اگر موافق باشيد به آن بپردازيم .
Mohammad.d
با کمتر دروغ گفتن! با کمتر خر فرض کردن B-)
{a h=u89e5b4a95ce15e80}Mohammad.d{/a} اين که از اصول اوليه هستش :)
mp3 player شوکر
‍‍‍‍* راوندي *
رتبه 83
13 برگزیده
1074 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top