شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

چراغ جادو
+ با سلام ، يک سوال . آن چه عمليست که اگر با عشق صورت گيرد از لذت بخش ترين لذايذ دنياست و اگر بدون عشق انجام شود سخت ترين و دشوارترين عمل هاي دنياست . جواب اين سوال يک کلمه اي را اگر فرموديد سوال دوم را که در همين رابطه است خدمتتان عرض خواهم کرد . هر کسي فقط ميتواند يک پاسخ مطرح کند .
طراحي؟
{a h=aqilsaleh}عقيل صالح{/a} خير
{a h=samabozorgi}• سماء بزرگے •{/a} بله حق با شماست اما اين عشق و سختيش خيلي بيشتره ...
mariii
تربيت و بزرگ کردن بچه
{a h=haftaamancom}mariii{/a} خير
mariii
عبادت
{a h=haftaamancom}mariii{/a} نزديک شديد
{a h=haftaamancom}mariii{/a} ب هر حال قرار بود فقط يک مورد رو اشاره کنيد اما چون من امکان داره ديگه به پارسي دسترسي نداشته باشم براي همين اشکالي ندارد :)
شايد از نت ايرانسل گوشي استفاده کنم و اون هم وارد پارسي نميشه چون اينجا خيلي آنتن دهي ضعيف هست . اما اينستا و واتساپ رو خيلي قوي ساپورت مي‌کنه . حتي وارد ديوار هم نميشه . الآنم دارم شاتل رو تست ميکنم براي 48 ساعت که بيش از نصفش گذشته .
حالا با اين فاير فاکس رو نصب کردم شايد با اون بشه وارد پارسي شد با ايرانسل که نصب هم نميشد ! بهر حال خيلي عجيبه چند سال هست که دارم از شاتل استفاده ميکنم تازه متوجه شدم که شارژش زود تمام ميشه کارشناسان اونجا دارند سعي خودشونو ميکنم برگردم . داريم بررسي ميکنيم که مودم حک ميشه يا نه !؟
mariii
{a h=ravandi}‍‍‍‍ راوندي {/a} ان شالله موفق باشيد.خب بين زندگي خانوادگي و مشکلات اون و عشق لازم در اون و بين عبادت از روي شعور و درک و عشق مونده بودم.اولي براي من بدون عشق خيلي سخت و جانفرسا خواهد بود ک شکر خدا عشق فراوان درش هست
mariii
و اما در عبادت ادعايي ب عشق ندارم ولي با درک شعور و مفهوم برام هست و تا حالا بي مفهوم و درک نبوده ک بدونم سخت هست يانه .براي همين بين تربيت و بزرگ کردن بچه و عبادت مونده بودم
{a h=haftaamancom}mariii{/a} چند دقيقه اي با واي فاي پسرم اومدم. :) بهر حال آشپزي هم که با عشق انجام بشه غذا خوشمزه خواهد شد اما جواب سوال خودم را ميگويم که نماز هست . چون زياد کسي شرکت نکرد ديگه سوال دوم رو مطرح نميکنم .
تشکر ويژه از دوستاني که در اين مسابقه همراهي نمودند. @};- @};- @};-
نماز
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} جواب اعلام شد هر چند شما نديده باشيد بهر حال ادامه ميدم :) حالا سوال دوم رو مطرح ميکنم ... يک عمل ديگر هست که لذت و سختي اون از اين هم بيشتره ، بفرماييد که اون چيه ؟
سلام و درود ...من متاسفانه نديده بودم کامنتهاي قبلو ...سوال دوم فکر ميکنم بخشش باشه.
سوال دوم شايد روزه باشه
عبد بودن
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} خير بخشش نيست
{a h=naslehjavan}نوشته هاي ...{/a} روزه هم نيست
{a h=emozionante}.: فاطمه بانو :.{/a} البته اين يک جواب کلي هست اما اين هم نيست
چنديست که از نت ايرانسل استفاده ميکنم قبلاً هم اشاره کرده ام که با اينکه واتساپ و اينستا را در کورترين نقطه خانه ساپورت ميکند اما وارد پارسي و ديوار و سايتهاي داخلي نميشود اينبار هم اتفاقي وصل شدم
بنظرم بايد براي پاسخ به اين سوال دوم جايزه کلاني در نظر بگيرم . در اينجا اعلام ميکنم که هر کاربر ميتواند تا پنج مورد مطرح کند . از بين نوجوانان يک نفر خيلي با سرعت جواب پاسخ اول را داد و جايزه نقدي خود را دريافت کرد اما او نتوانست جواب دوم را بدهد اما وقتيکه خودم پاسخ را گفتم بلافاصله پذيرفت .
شايد باز هم بسختي بتوانم کانکت شوم اما اگر موفق نشدم از واي فاي گوشي پسرم که همراه اول دارد استفاده خواهم کرد آنهم خيلي سخت و دير :) آخه پدر که نبايد از نت پسرش استفاده کنه :D
mariii
{a h=ravandi}‍‍‍‍ راوندي {/a} سلام خدا شما پدر و پسر را براي هم حفظ کند.
mariii
و اما جواب سوال دوم .بنده از ديدگاه خودم معمولا جواب ميدم .چرا که سوالاتتون پاسخ نسبي دارند و بطور رسمي در جايي ثبت نشده اند پس بنده پاسخ هايم را ميگويم و از پاسخ ها و برنده ها و جوايزي ک ميبريد هم لدت ميبرم.
mariii
ببخشيد استاد بنده ک در جواب اول گفتم عبادت.و اما پاسخ دوم به نظر من کاري که براي رضاي خدا باشد و بنده اش سختي و تلاشي تحمل کند و هيچکس باخبر نکند و فقط خدا از او باخبر باشد.هم کنترل عدم ريا سخته هم لذت اون کار نيک در دل آدم و نزد خدا
mariii
براي بنده خيلي سخت ولي دل چسب بوده و ان شالله خدا پاسخ همه اون سختي ها را در عاقبت بخيري قرار بدهد
{a h=haftaamancom}mariii{/a} درود ، خداوند شما و فرزندان و کليه وابستگان را در کنف حمايت خود قرار دهد .
جواب سوال اول اگر يک کلمه بود جواب دوم دو کلمه است و هيچ توضيحي هم نياز ندارد فقط بايد از راهنمايي که کردم جواب را پيدا کنيد .
همان عبادت را هم که مطرح نموديد يک پاسخ کلي بود . جواب همان يک عمليست مانند نماز .
mariii
{a h=ravandi}‍‍‍‍ راوندي {/a} بله صحيح ميفرماييد ولي جسارتا درباره ي متن فيدتون دقت که کردم نوشته ايد اگر بدون عشق باشد سختترين کارهاست .ولي فکر نکنم چنين باشد.نماز بدون عشق هم زياد سخت نيست .سخترش هم تو دنيا هست.ولي بخاطر گل روي شما چشم و ميپذيرم.
mariii
{a h=ravandi}‍‍‍‍ راوندي {/a} زنده باشيد همچنين
mariii
اوکي پاسخ بنده براي سوال دوم عمل بي ريا است
{a h=haftaamancom}mariii{/a} اينکه نوشتم سخت ترين عملهاست و نه کارها شامل حال شما نميشه چون حد وسط هم داريم و نه تنها حد وسط داريم اين امر شامل درجات مختلف ديگري هم هست اما مقصود بنده بالاترين حد و پايين ترين حد عمل بود .
{a h=haftaamancom}mariii{/a} خير ، اگر دقت بفرماييد عرض کردم که در رابطه با نماز است و شامل حال تمام نمازگزاران هم نميشود . ديگر از اين راهنمايي بهتر نميشود .
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} انتظار داشتم جواب سؤال دوم را صريحا بفرماييد
mariii
{a h=ravandi}‍‍‍‍ راوندي {/a} حضور قلب نماز.يعني در نماز حواسمون پرت نباشه و به خود مفاهيم و عبوديت خدا و بندگي ما در مقابلش توجخ کنيم .
{a h=haftaamancom}mariii{/a} اين خصوصياتي که فرموديد از خصايص همان نماز را با عشق برگزار کردن است اما جواب سوال دوم نيست .
نماز شب
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} خير نماز شب نيست چون اجباري در خواندن نماز شب وجود ندارد هر کس برايش سخت بود نمي‌خواند
سلام عليکم . نماز صبح. ببخشيد دو تا پاسخ شد.بيدار شدن براي نماز صبح کار هر کس نيست ...(نتونستم همه کامنتها رو بخونم .)
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} درود بر شما . اشکالي ندارد نوشتم تا پنج مورد ميتونه گفته بشه . متاسفانه اين پاسخ سوال اول هست که همان نماز هست فرقي هم نميکند صبح يا شب .
يک راهنمايي ميکنم : پاسخهاي دو سوال خيلي به هم نزديک است ...
ازدواج؟!
{a h=hafezenoor}...حامل نور ...{/a} هر موضوعي مي‌تونه باشه اما اون از همه بالاتر و واجب تر هست و به همون نسبت هم لذت و سختيش بيشتره
ميراب عطش
سلام استاد گرامي و چه بسياري را مي شناسيم که بنا به عادت آن عمل را جاري مي کنند و پاي عشقي در ميان نيست و اتفاقا چون عادت شده ،سختي هم ندارد بجز در کهولت و ناتواني وگرنه عاشق مگر ميتواند کاري کند که نارضايتي معشوق در آن باشد ،و خيل عظيمي از نمازگزاران که در همين بازار در صف فريضه اول وقت مي شتابند و از يکديگر پيشي ميگيرند اما در همان صف به يکديگر ربا ميدهند و به خيال خويش کلاه شرعيش يک شکلات است
{a h=mehrabooon}ميراب عطش{/a} سلام و درودتان باد ، ما چند سالي هست که توبه کرديم و پيش از آن بنوعي ديگر يکي از همين آقايان بوديم :D حالا بعد از اين را نميدانم اما دعا ميکنيم که خدا همه را به راه راست هدايت کند تا بلکه خودمان در راه راست بمانيم البته اگر در راه راست باشيم
بنظر مياد که پاسخ که مانند نماز از واجبات هست دشوار است . جواب اول که نماز بود جواب دوم هم نماز است اما چه نمازي ؟ اين را ديگر بايد بتوانيد با مرور نظرات جواب بديد .
نماز آيات .
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} خير مهسا خانم ، اين اون لذت و ناراحتي رو نداره . نظرات رو بخونيد پيدا ميکنيد .
کار صالح وخيرهم ارامش دارد وهم عشق
{a h=pershang}عارفانه هاي يک دوست{/a} بله اما جواب سوال نيست
نماز نشسته..افراد ناتوان .يا سجده طولاني..اگر اينها نباشد جسارتا حتما در سوال يا نحوه ي آن اشکالي هست :)
freand
بنظر من همه کارهاي دنيا همينجورين.
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} عرض کردم وقتيکه به اون نوجوان که جواب سوال اول را داد و در جواب سوال دوم مانده بود ، جواب را که گفتم بلافاصله قبول کرد
{a h=freand}freand{/a} بله پيش از اين هم اعتراف کردم که تمام کارهاي دنيا با عشق و بدون عشق تفاوت زيادي داره اما اين سرآمد همه کارها هست و خصوصا اينکه از واجبات هم هست . يک راهنمايي ، جواب سوال اين فيد با آن فيد ديگر تقريبا يکي هست . ديگه بايد بگيد
طهارت .غسل .وضو ...
نماز اول وقت
freand
نماز قضا
{a h=freand}freand{/a} به نظرم همينه :D
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} ممنون از مشارکت و همراهي شما
{a h=pershang}عارفانه هاي يک دوست{/a} ايده خوبي بود واقعا که لذت بخش هست
{a h=freand}freand{/a} پايان مسابقه را اعلام ميکنم @};-
mariii
سلام استاد عزيز و گرامي جناب راوندي بزرگوار و ضمن تشکر از جناب عالي جهت به چالش کشيدن ما و دوستان و مشارکت دوستانه ي ما در مسابقات شما از روح بلند و نيت پاک و صفاي دلتان بسيار سپاس گزارم .
mariii
خدا امثال شما را در جامعه بيشتر کند چرا که بسيار به چون شمايي نيازمنديم .
{a h=haftaamancom}mariii{/a} سلام و درود و سپاس ، دعا بفرماييد خداوند ياري کند همينگونه که فرموديد باشيم . خوبي از خودتان است @};-
Miss fatima
‌‌‌‌‌ جالب بود:-D داشتم کامنت ها رو يکي يکي ميخوندم و همزمان فکر ميکردم ميديدم عه گفتيد اين نيست:D ولي جواب آخر جالب بود =)
{a h=zigzag13}Miss fatima{/a} بله برداشتها فرق مي‌کنه بهر حال ممنون
Miss fatima
{a h=ravandi}‍‍‍‍ راوندي {/a} خواهش ميکنم@};-
{a h=zigzag13}Miss fatima{/a} @};-
ساعت دماسنج
‍‍‍‍* راوندي *
رتبه 83
13 برگزیده
1074 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top