سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 99/8/6 | 12:9 عصر | نویسنده : راوندی

 قوانین متفرقه ( نگه داری حیوان ) ( صــ14 )

نگه داری و مراقبت از هر گونه حیوان در آپارتمان جایز نیست . ریختن دانه و برنج و خورده نان و سایر مواد خوراکی هم لبه پنجره ها و لبه بالکن ها چون بر اثر بال زدن پرندگان بر اثر رقابت به پایین و کف خیابان و کوچه میریزد و با عبور عابران نسبت به نعمات الهی بی حرمتی میشود بهیچوجه جایز نیست در این میان تمیز کردن فضولات پرندگان هم چنانچه به پایین ریخته و موجبات مزاحمت همسایگان را ایجاد کند موجب گناه و مردم آزاریست ( بهتر است در پارکها به پرندگان غذا داد )  .  تنها پرندگان ترئینی که در قفس نگه داری میشوند در صورت عدم مزاحمت برای همسایگان اشکالی ندارند .

قوانین متفرقه ( جا کفشی )

هیچ همسایه ای نباید کفشها و سایر وسایل خود را سر راه همسایگان دیگر قرار دهد و مسیر عبور همسایگان میبایست از اشغال هر وسیله ای خالی باشد .

قوانین متفرقه ( رعایت پشت بام )

ساکنین تمام طبقات باید پشت بام را همانگونه که هست سهمی از متعلقات خود بدانند و هنگام استفاده از آن ضمن رعایت اموال همسایگان نظافت را بطور کامل رعایت نموده زیرا که مواد بجای مانده را باد و باران داخل کانالهای آب برده و موجب گرفتگی خروجی های آب باران و برف میشود . هر کس وظیفه دارد وسیله ای بین چهارچوب و درب پشت بام قرار داده  که از بهم خوردن آن توسط باد که  موجب شکستگی شیشه و یا درآمدن درب از محل میشود جلوگیری نماید . چنانچه همسایه ای با صحنه جمع شدن آب روی پشت بام مواجه شد نباید پنجره خروجی آب را بردارد تا تمامی آشغالها به داخل راه آب برود و موجب گرفتگی شود . تمامی کولرها با شماره واحد باید مشخص شوند تا با مشاهده هر گونه اشکال توسط همسایگان به ساکن اطلاع داده شود و آنها موظفند در مورد اصراف در مصرف کنتور مشترک سریع اقدام نمایند .   هیچکس مجاز نیست نزدیک کولر روشن همسایگان گوشت یا سایر مواد خوراکی را کباب کرده و یا سیگار و قلیان مصرف نماید . ساکنین از پشت بام سهم مشترک دارند و طبقات بالا نباید پشت بام را ملک شخصی و متعلق به خود بدانند . هر شخص یا هر گروهی که موجب خسارت به اموال عمومی شود باید خودش جبران نماید .




تاریخ : سه شنبه 99/8/6 | 12:6 عصر | نویسنده : راوندی

 قوانین متفرقه ( استفاده از آسانسور ) ( صــ13 )

اگر ساکنی اعلام کند که تمامی اعضای خانواده بهیچوجه از آسانسور استفاده نمیکنند ( هزینه هر بار ورود و خروج خود و مهمانشان یک روز کامل محاسبه میشود ) در صورت عدم استفاده مستاجر هزینه های نگه داری آسانسور توسط  صاحب ملک پرداخت میشود .

هیچیک از ساکنین حق نگه داشتن درب آسانسور را بمدت طولانی ندارند و مدیر لازم است در صورت شکایت ساکنین به خاطی هشدار دهد همچنین والدین باید از وسیله بازی قرار دادن آسانسور توسط کودکانشان جلوگیری بعمل آورده و هشدارهای لازم را به آنها بدهند و در صورت بی توجهی باید حق  مهمان را پرداخت کنند . گذشته از تفریح حمل بار بهیچوجه با آسانسور مجاز نیست .

کودکان سالمندان و اشخاص عقب مانده ذهنی که قادر نیستند به تنهایی از آسانسور استفاده نمایند شرایط پرداخت هزینه به آنها تعلق نمیگیرد حتی اگر بخاطر آنها آسانسور به حرکت درآید بنابراین هر کدام از این گروه ها که بطور مستقل از آسانسور استفاده کنند به آنها هزینه تعلق میگیرد .

قوانین متفرقه  ( پارکینگ )

چنانچه مالک ،  پارکینگ خود را به شخص دیگری واگذار نماید یا اینکه ملک را اجاره داده و پارکینگ را برای خود نگه دارد خودش باید هزینه های برق مشترک و نظافت و هر مصرفی متعلق به آنرا پرداخت نماید . این مورد برای واگذاری یا نگه داشتن انباری هم رعایت میشود .  

هیچگونه تعمیرات اساسی جایز نیست در محل پارکینگ انجام پذیرد و خودرو باید بوکسل شده و به تعمیرگاه هدایت شود و همچنین شستشوی آن هم در محل پارکینگ مجاز نیست  .  اما دستمال نمدار کشیدن اشکالی ندارد . بهر حال نباید هیچ آلودگی در کف پارکینگ مشاهده شود .

مدیر ساختمان موظف است بر اساس شکایت ساکنان و یا مشاهده خود از تردد  خودروهای دود زا در پارکینگ ممانعت بعمل آورد همچنین چنانچه وسیله ای بدلیل ریزش روغن یا دوده و هر مورد دیگری پارکینگ را کثیف نمود مالک را وادار به رفع عیب خودرو نموده و موقتا مقوایی در محل قرار دهد .   ( مهم ) بطور کلی میزان پرداختی حق پارکینگ بر اساس دفعات خروج و ورود مشخص میگردد .




تاریخ : سه شنبه 99/8/6 | 12:5 عصر | نویسنده : راوندی

                                       نحوه پرداخت وجوه هزینه های مختلف ( صــ12)                                 ( وجه اولیه ) در مورد استفاده های مشترک از لامپ راهروها و پارکینگ و  پمپ آب که برای همگان به صورت یکسان استفاده میشود  پرداختیها هم یکسان میباشد و این مبلغ وجه اولیه ایست که به طور مساوی بین تمامی ساکنین هزینه ای معادل بیست درصد از قبض برق تقسیم میگیرد .

( وجه پارکینگ ) در صورتی که تمام ساکنین پارکینگ داشته باشند همه بترتیبی که در نحوه پرداختی های پارکینگ آمده وجوه خود را پرداخت میکنند اما چنانچه برخی از واحدها دارای پارکینگ نباشند بطور طبیعی هزینه های برق درب ریموت دار و هزینه های شستشوی پارکینگ به آنها تعلق نمیگیرد و نباید وجهی پرداخت کنند  در این بین دارندگان پارکینگ در صورت وجود درب ریموت دار سی درصد و در غیر اینصورت ده درصد از هزینه های قبض برق کنتور مشترک را بین خود بترتیبی که در پرداختیهای پارکینگ آمده ، خواهند پرداخت . این پرداختی غیر از هزینه های نظافت میباشد .

( وجه آسانسور )  غیر از پرداخت حق بیمه و تعمیرات و سرویس ، آسانسور پر هزینه ترین وسیله برقی  است  که بیشترین هزینه های برق مشترک ساختمان را بخود اختصاص میدهد . در صورت وجود درب ریموت دار پارکینگ ، هزینه های پرداختی آسانسور پنجاه در صد و در صورت عدم وجود درب برقی پارکینگ هزینه آسانسور به هشتاد درصد میرسد که بیست در صد باقی هم هزینه برق مشاع است .

وجوه نگه داری ، شامل : سرویس و تعمیر و بیمه آسانسور ، هزینه های مصرف آب و مواد شوینده و حق  نظافتچی ( عمومی ، پشت بام ، راهروها و پله ها ) پارکینگ ، در صورتی که تمام واحدها دارای پارکینگ بوده و هم اندازه استفاده کنند ، مساوی تقسیم شود به همان وجه اولیه اضافه میشود .

به این ترتیب این درصدها  ( وجه اولیه ) بیست درصد برق ، باضافه هزینه های نگه داری آسانسور  و نظافت قسمتهای عمومی برای تمامی ساکنین ( وجه پارکینگ داران جدا ) سی درصد کنتور برق  بین پارکینگ دارها بر اساس فرمول استفاده از پارکینگ و ( وجه آسانسور ) پنجاه درصد بر اساس قانون استفاده از آسانسور و شرایط آن که برای دریافت ، بین ساکنین تقسیم میشود .

غیر از وجوه دریافتی مهمان  مجموع دریافتی ها میبایست تقریباً ده درصد بیشتر از پرداختیها شود که در صورت اختلاف ، در قسمتهای لازم با کم یا زیاد کردن جبران میکنیم .




تاریخ : سه شنبه 99/8/6 | 12:2 عصر | نویسنده : راوندی

 طریقه صحیح محاسبه نمودن هزینه ها ( صــ11 )

برای محاسبه صحیح نخست باید کل پرداختیها در هر برج را حساب کرد. در این محاسبه باید بطور حتم میزان هزینه های مصارف برخی از انرژی ها را در فصول مختلف سال در نظر گرفت .

برای مثال تغییر هزینه های مصرف گاز در زمستان و آب و برق در تابستان را نسبت به فصول دیگر در نظر گرفت و با محاسبات دقیق میانگین دریافتی هر برج را که  بیش از ده درصد برای ذخیره در کل پرداختیها باشد در طول سال ، به یک اندازه محاسبه نمود .

پیاده نمودن این طرح جدید که هدف از آن جلوگیری از ورود لقمه حرام به خانواده هاست  شاید قدری دشوار بنظر بیاید اما با یکبار محاسبه ، مخارج پرداختیها روی روال عادی انجام گردیده و همین رضایت قلبی از جلوگیری از حق و نا حق نشدن اموال همسایه ها ست که این امر را لذت بخش خواهد نمود . ( در صورت اجرای قانون مهمان وجوه آن در پایان هر فصل عادلانه تقسیم یا صرف امور خیر میشود )

پس از به دست آمدن مبلغ میانگین هر برج باضافه ده درصد ، نخست هزینه های اختصاصی مصرف همسایگان از انرژیها را مثل قرار دادن یخچال اضافی و هواکش و امثالهم در نقاط کنتور مشترک  در نظر میگیریم  سپس با فرمولهای تعیین شده هزینه های کنتورهای مشترک داخل واحد را در صورت نابرابری از استفاده مشخص میکنیم  در مرحله بعد در صورت وجود آسانسور طبق جدول استفاده از آن مبالغ هر واحد را مشخص کرده  سپس به هزینه های پارکینگ با توجه به عدم مالکیت برخی و نحوه و زمان استفاده از آن که بطور کامل تعریف گردیده میپردازیم و در پایان هزینه بیست درصدی برق مشترک و هزینه های نگه داری از قبیل سرویس و تعمیر و بیمه آسانسور و هزینه های نظافت را که در قسمتهای مشترک مورد بهره برداری قرار میگیرد را بین همه بطور مساوی تقسیم میکنیم .

این هزینه مساوی آخر ، تعیین کننده هزینه های قبلیست که در صورت ازدیاد باید منبع اضافه را پیدا و از مقدار آن کاست و در صورت کاستی ، بر قسمتهایی که هزینه کمتری دریافت شده اضافه نمود .

سایر هزینه های ساختمان مانند ایزوگام و ترمیم و تعمیر بطور مساوی از همگان دریافت میشود و چنانچه موارد خاصی جهت استفاده عده ای باشد ، هزینه بر اساس مصرف بعهده خود آنهاست .




تاریخ : سه شنبه 99/8/6 | 12:1 عصر | نویسنده : راوندی

                                      پرداخت حق استفاده از آسانسور ( صــ10 )                                         در پرداخت حق آسانسور اگر کل ساختمان دارای یک کنتور باشد (کمتر اتفاق میافتد) میتوان نسبت 70 داخل واحدها و 30 فضاع مشاع را در نظر گرفت اما در کنتور مجزا برای فضای مشاع 50 درصد آن هزینه آسانسور میباشد که با توجه به جدول تعیین شده بر اساس نرخ نهایی تقسیم میشود .

بطور طبیعی هر کس اعلام کند که از آسانسور استفاده نمیکند  وجهی هم لازم نیست  بابت برق آن پرداخت نماید  اما سهم هزینه های نگه داری را که شامل  بیمه و تعمیر و سرویس می باشد را باید پرداخت کند زیرا که آپارتمانش امتیاز آسانسور داشتن را داراست و اگر سالمند یا مهمانان ایشان از آسانسور استفاده نمودند فقط حق برق استفاده مهمان از آسانسور را باید پرداخت نمایند .

پرداختی های آسانسور با برق سه فاز که تقریبا پر هزینه ترین مصرف برق را دارد لازم است به نسبت مقدار مصرف دریافت گردد ، دریافتیِ آنهم به این صورت است که طبقه اولی ها چنانچه برای هر واحد و هر نفر هزار تومان بدهند دومی ها برای هر نفر هزار و پانصد تومان و سومی ها برای هر نفر دو هزار تومان و به این ترتیب هر طبقه ای که بالا تر میرود نفری پانصد تومان بیشتر پرداخت می نمایند و این نسبت بقدری کم یا زیاد میشود  تا حدود هزینه پنجاه درصدی کنتور بیرون از واحدها جبران گردد .

حق پرداختی مهمان از آسانسور به تعداد  نه ، بلکه به دفعات محاسبه میگردد . هر یک بار استفاده مهمان برای بالا و پایین رفتن در طول بیست و چهار ساعت معادل هزینه یک روزِ هر نفر از آن طبقه و واحد بطور کامل با هزینه های نگه داری باضافه ده درصد است . این قانون مهمان است و ربطی به ساکنین ندارد ، ساکنین ممکن است یک روز را استفاده نکنند اما روزی دیگر چندین بار از آسانسور استفاده کنند یا اینکه یکی از افراد خانواده خیلی کم و دیگری زیاد استفاده کند . اما چنانچه اشخاصی باشند که شاید خیلی کم از آسانسور استفاده کنند مدیر  با آنان طبق قانون مهمان عمل میکند .

لازم به توضیح است که هزینه های برق و نگه داری آسانسور با هزینه های آب و نظافت  قسمتهای مشاع ساختمان با سایر هزینه ها با هم جمع شده  و طبق جدول بین واحدها تقسیم میشود .         هزینه های دریافتی مهمان در صورتی که حتی یک واحد عقیده داشته باشد که باید اجرا شود ، توافقی صرف خیرات یا از حساب ساکنینی که هیچ یا کمتر مهمان داشته اند عادلانه کسر گردد .   




  • مطالب علمی
  • فروش بک لینک انبوه