شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

ساعت ویکتوریا
+ برون آيد از او هنر سرسري ،،، نداند چو کو فن کوزه گري ... اين بيت را سرآمد تمام سروده هايم ميدانم و بعد از يک سال فرصت ادامه آنرا پيدا نکرده ام .
وگر با شناخت از خودت بگذري ... << بزير آوري چرخ نيلوفري
mariii
عجبببببب .لحنش ضرب است و جالبه
{a h=haftaamancom}mariii{/a} تشکر از استقبال شما
تو مايه هاي حماسيه :)
http://rayeheentezar96.parsiblog.com/Old/Feeds/ توي اين دو بيتي همه چي هست:D
{a h=ravandi}‍‍‍‍ راوندي {/a} استاد ببخشيدا من چيز زيادي از ادبيات نميدونم، فقط به نظرم کلمه شناخت کمي آهنگ شعرو بر هم زده.
وزن شعر ولي درسته.
خدا ببخشه منهم در حد معمولي آشنا هستم . شناخت کلمه سنگيني است که چهار حرف ناخت با هم خوانده ميشود اگر قافيه باشد کمتر اشکال خود را نشان ميدهد و در رديف هيچ مشکلي ندارد اما در اينجا به حرف از ميچسبد و اشکالش برطرف ميشود و در حقيقت اينطور خوانده ميشود شناخ تز .
اما بهر حال در اين مصرع ناخ يک سه حرفيست که ناگزير با هم خوانده شده و قاعدتاً بايد اشکال وزني داشته باشد که چون ديدم نداشت استفاده کردم . البته اين را هم بايد اضافه کنم که چون خواندن بيت نخست هم چندان ساده و روان نبود از اين حالت بيشتر استقبال کردم . مصرع آخر هم که تخلص است و تکرار آن خالي از لطف نبود هر چند روانتر از ساير قسمتها مينمود .
تخلص؟؟
شما که کل علم عروض رو توضيح دادين استاد:D
لابد در بحر متقارب مثمن محذوف گفتين شعر رو، درسته؟
تخلص غير از اينکه شاعر از نام خود استفاده ميکند معناي ديگري هم دارد که به گريزگاه مشهور است و در اينجا چون گريزي به شعر ناصر خسرو زدم از کلمه تخلص استفاده کردم :)
:-o
ساعت ویکتوریا
‍‍‍‍* راوندي *
رتبه 83
13 برگزیده
1074 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله فروردين ماه
vertical_align_top