سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 99/8/6 | 11:51 صبح | نویسنده : راوندی

 نحوه پرداخت هزینه برق با کنتور مشترک ( صــ5 )

در ساختمانهای چند واحدی مسکونی که با یک کنتور مشترک برق مصرف میکنند اگر متراژ آپارتمانها یک اندازه باشد تفاوت پرداختها در میزان برق مصرفی حدودی  توسط ساکنین هر واحد است  و این به آن معناست که ممکن است واحدی یک مجرد یا یک زن و شوهر حتی با یک کودک باشند که صبح از خانه خارج شده و یکی عصر و دیگری شب به محل سکونت باز گردند اما در واحدهای دیگر در طول روز چند نفر سکونت داشته و مرتب از تلویزیون و رادیو و کامپیوتر و اتو و سایر وسایل برقی که ممکن است مانند یخچال و فریزر که البته در تمام واحدها فعال است اما در آنجا بواسطه  باز و بسته شدن مکرر درب آنها ، بیشتر برق مصرف میشود استفاده کنند و چنانچه لباسشویی و احیاناً ظرفشویی هم داشته باشند به دلیل تعداد زیاد ساکنین از آنها خصوصا لباسشویی خیلی بیشتر از سایر واحدها از برق استفاده کرده و باید جبران نمایند .

اما در آپارتمانهایی با متراژهای بزرگ تر ، احتمال ازدیاد وسایل برقی و تعدد ساکنین بیشتر است و محاسبات قبل دقیقتر تعیین میگردد لذا چنانچه آنها از هر وسیله برقی دو عدد یا بیشتر داشته باشند که احتمال همزمان استفاده از آنها وجود داشته باشد باید در نظر گرفته شده و محاسبه گردد .

در مجتمع هایی با کنتور برق مشترک ، استفاده از وسایلی که در گاز و برق مشترک می باشند مانند بخاری برقی و سماور برقی مجاز نیست و اگر هم استفاده شد مصرف برقشان هزینه سنگینی دارد .

اما حد پرداختی اینگونه خانوارها را میتوان با جدول یک نفر ده هزار تومان ، دو نفر هجده هزار تومان ، سه نفر بیست و چهار هزار تومان ، چهار نفر بیست و هشت هزار تومان و پنج نفر سی هزار تومان در هر ماه برای برق مصرفی داخل آپارتمان حساب کرد که اگر مبالغ جمع آوری شده بدون داشتن درب برقی پارکینگ و آسانسور کفاف قبوض برق را داد کافیست اما اگر کم آمد به پرداختیهای کل نفرات به همین نسبت اضافه کنند تا جبران شود و بلعکس . برای ذخیره 10 درصد بیشتر پرداخت میشود . در کنتورهای مشترک اگر واحدی از وسایل عمومی مانند کولر استفاده نکرد حق برقش کسر میشود .  

در این وضعیت وجود آسانسور و درب ریموت دار ، همان قوانین خاص تعریف شده خود را دارد .      با کنتور برق مشترک واحدی اجازه تولید کردن محصولی را با استفاده از برق ندارد .




  • مطالب علمی
  • فروش بک لینک انبوه