سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 99/8/6 | 12:21 عصر | نویسنده : راوندی

موارد منع پرداختیهای حق آب و شارژ مهمان موقت ( صــ21 )

مواقعی که تمام ساکنین بقصد سفر یا مهمانی آپارتمان را ترک گویند و مدت زمان خارج شدنشان کمتر از یک ماه باشد و در پایان برج حق شارژ و آب را کامل پرداخت کنند میتوانند به ازای هر شبانه روز که حضور نداشتند بر حسب تعداد از مهمانانشان بدون محاسبه مخارج پذیرایی کنند  این استفاده از طول غیبت  برای جبران مهمان داری  تا مدت یک سال قابل اجراست .  در اینگونه مواقع  با خارج شدن مدت دار  بعضی از افراد خانواده هم این قانون اجرا میشود و میتوان بازای هر شبانه روز کامل خارج شدنِ  یک نفر ،  یک شبانه روز  پذیرای یک مهمان شد ( کمتر از 24 ساعت حساب نیست )

پسران و دختران زیر سن تکلیف  قانون محاسبه مهمان ندارند و حضورشان تا سه شبانه روز در هر برج رایگان است و چنانچه بیش از سه شبانه روز ماندگار شوند روزهای بعدی باید حساب شوند .

بطور طبیعی مهمانی رفتن خانوادها در مجتمع خودشان هیچگونه حسابی ندارد و همه سهم خود را از کنتورهای مشترک پرداخت میکنند . مصرف کارگر و خدمه عمومی ساختمان هم رایگان است .

در مورد اینکه پرداخت حق مهمان با توجه به درخواست همسایگان در مصرف کنتورهای مشترک یک وظیفه شرعیست تردیدی وجود ندارد اما اگر  شخصی هم مهمان بسیار و هم رفت و آمدهای بیشمار داشت و خدای ناکرده بنا بر میل شخصی مایل نبود  وجهی بابت هزینه های مهمانان خود از کنتورهای مشترک بپردازد  هیچیک از همسایگان و حتی مدیر حق اعتراض به ایشان را ندارد  اما به همان اندازه که همسایگان اجازه بازخواست از همسایه را  برای پرداخت نکردن حق مهمان ندارند  به همان اندازه هم میزبان باید احساس تکلیف نموده و همانطور که برای پذیرایی از مهمان خود هزینه های سنگین پرداخت میکند اجازه ندهند که هزینه های مختصر مهمان خود را ، همسایگان بپردازند .

اما چون در اسلام در مورد همسایه سفارش بسیار شده که باید از جانب همگان رعایت شود این مورد خاص از پرداخت مصرفیهای مهمانان همسایه را  میتوان به حساب پرداخت خیرات و مبرات گذاشت و لذا چنانچه در مجتمع هایی اشخاصی بودند که نسبت به پرداخت هزینه های مهمانان خود از مصرف کنتورهای مشترک با توجه به آگاهی از این مطالب  بی اعتنایی نشان دادند  این پرداختیها را بعنوان بهترین خیرات تقدیم به ارواح گذشتگان کرد تا بموجب آن صلح و صفا بین همسایه ها برقرار گردد .




  • مطالب علمی
  • فروش بک لینک انبوه