سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 93/5/9 | 7:8 صبح | نویسنده : راوندی

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;} @font-face {font-family:"2 Homa"; panose-1:0 0 4 0 0 0 0 0 0 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; text-align:right; line-height:115%; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";} .MsoChpDefault { font-family:"Calibri","sans-serif";} .MsoPapDefault { margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page WordSection1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:36.0pt 36.0pt 36.0pt 36.0pt; border:double windowtext 4.5pt; padding:24.0pt 24.0pt 24.0pt 24.0pt;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

                                                        طریقه شستشوی خودرو

هنگامی که قصد شستشوی خودرو را داریم لازم است که از وضعیت هوا آگاه باشیم و بدانیم که بارندگی یا گرد و غبار در پیش است یا نه ؟ در آن صورت تنها شیشه ها و آینه ها و دستگیره ها را با دستمال مرطوب و خشک تمییز میکنیم . چنانچه هوا مساعد بوده و قصد شستشوی کامل داریم یک سطل متوسط و یک لگن کوچک و دو دستمال نظافت و وسیله ای مانند آب پاش باغچه یا چیزی که لوله باریکی برای خروج آب داشته باشد و همچنین برس دسته دار مخصوص شستشوی خودرو و قدری آب خاکستری روشن و تمییز را آماده میکنیم . چون خودرو در فضای باز استفاده میشود و در معرض باد و خاک قرار دارد خیلی تمییز شستن آن لازم نیست اما اگر بخواهیم اینگونه باشد قدری کف یامایع ظرفشویی رقیق شده داخل سطل ریخته ، هم میزنیم . مقداری از آب سطل را داخل لگن کوچک ریخته دستمال را درون آن قرار میدهیم ( هیچگاه دستمال نظافت را درون سطل فرو نبریم ) برای شستشو اگر خودرو روی سطح شیب دار پارک شود بهتر است چنانچه  خودرو را در کوچه بشوییم و چرخ یک طرف را داخل جوی کم عمق قرار دهیم شیب لازم بدست آمده آب هم در مسیر جوی میرود .

نخست سقف و جهتی را که بالا قرار گرفته  تا پایین دربها  با دستمال  خیس شستشو میدهیم ( در صورت مایل قرار گرفتن خودرو جهت دیگر سقف را با برس دسته دار میشوییم )  چون مرتب دستمال را در لگن فرو میبریم آب آن خودبخود تخلیه شده و دوباره از سطل پر میکنیم . سپس با آب پاش محل دستمال کشیده شده را آب ریخته ، برس میکشیم . به همین ترتیب جهت مقابل و قسمتهای دیگر را هم شستشو داده در پایان اول شیشه ها و آینه ها و بعد سایر قسمتهای خودرو را با دستمال دیگر خشک میکنیم . پاک کردن شیشه ها با محلول شیشه پاک کن و کاغذ روزنامه باطله اختیاریست .

نوع دیگر شستشوی سریع خودرو ریختن آب با آبپاش و کشیدن برس میباشد ، مانند آب کشی مرحله قبل . در اینجا لازم به توضیح است که ریختن آب سطل در آب پاش ، چون دسته آن جلوی ورودی آب قرار گرفته است قدری دشوار است و معمولاً آب بیرون میریزد برای رفع این مشکل لازم است قدری آب پاش را مایل بگیریم و در صورت امکان آنرا در محلی قرار دهیم که در صورت ریختن به مصرف دیگری برسد یا اینکه با ظرف دیگری مانند کتری آب را به داخل آن منتقل کنیم .

تا تجربه کنیم که با چند سطل آب میتوانیم خودروی خود را بشوییم بهتر است قبل از شستشوی خودرو قدری آب خاکستری روشن یا تمییز آماده داشته باشیم تا آب آشامیدنی مورد استفاده قرار نگیرد . برای شستشوی خودرو هر قدر بتوانیم از آب کمتری استفاده کنیم هنر ارزشمند تر خود را نشان داده ایم .




  • مطالب علمی
  • فروش بک لینک انبوه